Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שני

|

29/04/2024

|

10:45

ביטוחים לחו"ל – על מה אסור לוותר?

ביטוחים לחו"ל
זמן קריאה: 3 דקות

כשאנו טסים לחו"ל אנו משתדלים לחשוב רק על דברים חיוביים, אך האמת היא שהרבה דברים עלולים להשתבש ויש להיות ערוכים לכך בצורה מלאה, על כל צרה שלא תצוץ. כפי שתבינו מייד, הדרך לטוס לחו"ל בראש שקט היא באמצעות רכישה של ביטוחים מתאימים. אילו ביטוחים לחו"ל ישנם? להלן סקירה מפורטת שתעשה לכם קצת סדר בעניין.

ביטוחים לחו"ל – הכל מתחיל בביטוח רפואי

כאשר מעוניינים לרכוש ביטוחים לחו"ל, סוג הביטוח החשוב ביותר הוא כמובן זה הרפואי. יש לקחת בחשבון כי כל יום אשפוז, ביקור אצל רופא, רכישת תרופות שנאבדו, צורך בחילוץ והצלה או סיוע רפואי כלשהו עלותם רבה מאוד בחו"ל והסיכום של ההוצאות הללו עשוי להגיע למאות אלפי דולרים ללא כיסוי ביטוחי מתאים. משום שכך, יש להתייחס אל הביטוח הרפואי לחו"ל ממש כמו אל כרטיס הטיסה – פשוט לא לצאת מהבית בלעדיו.

את הביטוח הרפואי יש לרכוש תוך התאמה מלאה למצבכם הרפואי וסוג הפעילות שתבצעו במדינת היעד. למשל, חשוב לדעת כי פוליסות הביטוח הרפואי הסטנדרטיות אינן מכסות פציעות בגין פעילויות אקסטרים למיניהן ולכן חשוב לדווח על רצון לבצע פעילויות שכאלה מראש. גם במקרה שישנן מחלות כלשהן ברקע או כשמדובר בנשים בהריון, חשוב ליידע על כך מראש את סוכן הביטוח, אחרת ישנה סכנה שלא תקבלו פיצוי במקרה הצורך.

ביטוח כבודה

פוליסת ביטוח הכבודה נועדה להפעלה במקרים שבהם קרתה תקלה או בעיה עם הכבודה שלכם, כלומר, החפצים שלקחתם עימכם לחו"ל. ביטוחים לחו"ל שאינם כוללים את רכיב הכבודה אולי זולים יותר אך אם תאבדו חפצים יקרי ערך, או שהם ייגנבו או יינזקו, לא יהיה מי שיפצה אתכם. בעת רכישת הפוליסה יש לבדוק אילו חפצים היא מכסה בדיוק ולהרחיב את הביטוח במידת הצורך כך שכל החפצים יקרי הערך שלכם יכוסו בו, דוגמת תכשיטים, סמארטפונים, מצלמות, לפטופים וכו'. ביטוח הכבודה כולל בדרך כלל גם פיצוי על עיכוב במסירת המזוודה בשדה התעופה, לרבות המקרים שבהם חלה טעות והכבודה נשלחה לשדה תעופה אחר. חשוב לוודא מראש את גובה תקרת הכיסוי של הפוליסה, כשחשוב לדעת שישנו הבדל משמעותי בגובה הפיצוי בין פוליסות שבהן מצהירים מראש על פירוט התכולה לבין כאלה שבהן לא.

ביטוח ביטול נסיעה

זהו ביטוח חשוב ביותר, במיוחד בתקופת הקורונה בה טיסות מתבטלות ללא הרף. במקום לרדוף אחרי חברות התעופה בתקווה שיענו וידאגו להחזיר לכם את הכסף, כל שיש לעשות הוא לרכוש ביטוח מתאים שכולל סעיף למקרה של ביטול טיסה. סוג זה של ביטוח ניתן למימוש בכל עת, תוך כדי השתתפות עצמית מינימאלית. באופן זה לא צריך להתדיין מול חברות התעופה ותקבלו את הכסף שלכם ישירות מחברת הביטוח. יש לציין כי ביטוח ביטול טיסה הוא דבר חשוב גם בלי שום קשר לתקופת הקורונה, כי לעולם אין לדעת מה יגרום לכם להכרח לבטל את הטיסה.

ביטוח חבות כלפי צד ג' בחו"ל

אחד המצבים המסובכים ביותר בעת שהייה בחו"ל הוא כאשר אנו גורמים נזק כלשהו לצד ג'. הדבר יכול להסתכם בתביעות כספיות גבוהות מאוד ללא ביטוח מתאים ועל כן חשוב להיות מכוסים גם מהבחינה הזאת. ישנם ביטוחים לחו"ל שכוללים בתוכם את ביטול החבות כלפי צד ג' ובהם אתם צריכים לבחור. ביטוח שכזה יכסה אתכם מכל הכיוונים, בין אם ביצעתם תאונה עם הרכב השכור ובין אם גרמתם נזק לרכוש של בית המלון בשוגג. הכיסוי יכול להגיע עד לכ- 100,000 דולרים אצל חלק מחברות הביטוח.

קיצור משך השהות בחו"ל

פעמים רבות עולה הצורך לקצר את משך השהייה בחו"ל באופן בלתי צפוי ולחזור לישראל טרם הזמן המתוכנן. למשל – אי הבנה שגרמה לאי הזמנה של חדרים במלון, מקרה רפואי שמחייב חזרה מהירה לארץ, מקרה פטירה של בן משפחה בישראל ועוד. במקרה שכזה חשוב לדאוג מראש לסעיף ביטוחי שכולל קבלת פיצוי על קיצור השהות בחו"ל, דוגמת פיצוי על תשלומים לבתי מלון והוצאות לינה, פיצוי על רכישת כרטיסי אטרקציות ופיצוי על הפרשי עלויות טיסה, מה שיכול להגיע לסכומים של אלפי דולרים.

ביטוחים לחו"ל – חשיבות הבחירה בחברת ביטוח מקצועית ואמינה

ישנן חברות ביטוח רבות אשר מציעות ביטוחים לחו"ל ועליכם לבחור באופן מושכל עם מי להתקשר. רק חברת ביטוח מקצועית ואמינה תדע להתאים לכם את חבילת הביטוחים המתאימה ביותר ולא תדחוף לכם סעיפים שאינם רלוונטיים עבורכם. בנוסף, מוקד השירות של חברה שכזאת ידע לתת לכם מענה מהיר 24 שעות ביממה בעת הצורך, מתוך ידיעה שאם כבר הגעתם למצב שבו אתם מעוניינים להפעיל את הביטוח, כנראה שהמצב באמת דחוף ומחייב זאת. היא גם תציע לכם מגוון אפשרויות התקשרות בפלאפון או בוואסטאפ ואף תדאג לשחרר לכם את הכספים באופן מהיר, לעיתים תוך שעות בודדות. על כן בצעו סקר שוק מעמיק על מנת לדעת על איזו חברת ביטוח ניתן לסמוך ברגעי האמת.

טיסה נעימה!

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)