Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שני

|

29/04/2024

|

09:38

ביטוח נסיעה לחו"ל

ביטוח נסיעה לחול
זמן קריאה: 3 דקות

האם אפשר ליצור ביטוח נסיעה לחו"ל בתקופת הקורונה מבלי לקרוע את הכיס? מה הכיסוי שיסופק ואיך משווים בין הצעות ביעילות? אם אתם מתכננים לטוס לחו"ל בקרוב, הכתבה הזו תעזור לכם להתאים את הביטוח.

בשנת 2020, כשהשמיים נסגרו ורק חברות בודדות נותרו בזירה כדי לבטח, המחיר על ביטוח נסיעה לחו"ל היה בשפל משמעותי וכואב. שנתיים עברו מאז, הקורונה עדיין כאן אבל מה השתנה בגזרה? בראש ובראשונה – המחירים המזנקים ביחס לסוג הכיסוי, שכעת מושפע מיעד הטיסה וגם כמובן מהמצב הרפואי של המבוטח, הן לפני עלייתו לטיסה והן בשובו לארץ.

אז מה מכסות פוליסות ביטוחי הנסיעות לחו"ל ביחס לקורונה?

כלל האצבע בעולם הביטוח הוא שכל עריכת פוליסה כוללת החרגות, כלומר מצבים שאינם מכוסים. אלא שבתחום הביטוחים לחו"ל התבנית הזו השתנתה וכיום ההחרגות ביחס לקורונה כמעט ואינן קיימות. ביטוח נסיעה לחו"ל כולל הוצאות רפואיות גם לתחלואה בקורונה ולעתים יכיל גם שינויים במועד הטיסה, אם כי כיסוי לביטול או קיצור הנסיעה יתווסף לפוליסה כהרחבה בתוספת תשלום.

חליתי בקורונה בחו"ל. מה נותן ביטוח נסיעה לחו"ל?

כל ההוצאות הרפואיות של המבוטח מכוסות עד לתקרה הקיימת בפוליסה. לכן בין אם חליתם בקורונה ובין אם בכל מחלה אחרת, אתם זכאים לטיפולים, אשפוזים, בדיקות וגם להטסה לארץ במידת הצורך. בנוסף, חברות הביטוח משלמות כיום סכום מסוים עבור כל לילה נוסף של שהות בחו"ל מטעמי בידוד.

כך תערכו השוואת מחירים על ביטוח נסיעה לחו"ל

כל אדם שעולה על המטוס יודע בדיוק לאן הוא מגיע ומה צפוי לו במהלך השהות, מהם התרחישים הרפואיים שסביר שיתקל בהם (אם וכאשר) ולכן חשוב שידע גם מה מספק לו כל ביטוח נסיעה לחו"ל ביחס לאירועים פתאומיים ולא מתוכננים כמו אובדן של מזוודה בשדה התעופה, תאונת דרכים או בידוד מפאת ההנחיות המקומיות לגבי הקורונה.

ביטוחי הנסיעות לחו"ל מתמקדים בעיקר בכיסוי הרפואי, שנותן מעטפת ביטחון לכל מצב רפואי ומממן את ההוצאות הרפואיות היקרות (ביחס לישראל) שעלולות להתקיים בחו"ל. חברות הביטוח השונות דומות זו לזו ביחס לכיסוי הביטוחי שניתן מהן, כאשר ההבדלים מתייחסים לתנאי מימוש הפוליסה, תקרת הכיסוי הכספי וגם כמובן עלות הביטוח המשתנה מחברה לחברה.

לכן אלו הדברים המרכזיים שעליכם לבדוק בהשוואת ביטוח הנסיעה, אבל לא רק. כעת מומלץ שתשבו לרגע ותמפו את הטיול שלכם: לכמה זמן אתם טסים? האם תביאו איתכם חפצים יקרים כמו תכשיט יוקרתי או את המחשב הנייד? האם יש לכם רקע רפואי ספציפי שעלול להחמיר (אסתמה או אלרגיה למשל)? האם תשתתפו בפעילויות ספורט אתגרי ואקסטרים? מהן הנחיות מדינת היעד ביחס לבדיקות והבידודים במהלך הקורונה?

משהבנתם מה בדיוק צפוי להתרחש במסגרת הנסיעה שלכם, חשוב לקבל הצעות מחיר מ-3-4 חברות ביטוח שונות, שמתייחסות למאפיינים הנקודתיים הללו. רוב החברות מחריגות למשל בכיסוי התכולה שלהן ציוד כמו טלפון סלולרי ומחשב. רובן גם לא מכסות התפרצות של מצב רפואי קיים אם אתם סובלים ממחלה כרונית. לכן בדקו כמה עולה ביטוח נסיעה לחו"ל בהתאם לכל המשתנים הללו (חלקם סביר שיכללו בהרחבת הביטוח בתוספת תשלום) ומי תעניק לכם את המחיר המשתלם ביותר ביחס למכלול המוצע אצלה.

ביטוח נסיעה לחול

ביטוח נסיעות בחברות האשראי

כיום רוב חברות האשראי מעניקות למחזיקי הכרטיסים שלהן הטבה, במסגרתה נהנים מחמישה ימים ראשונים בחו"ל בביטוח חינם. מה, כולם יכולים? ובכן, לא בדיוק. ההטבה ניתנת אך ורק לבעלי הכרטיס, כלומר לא לבני זוגכם או לילדים. היא מציעה היקף מצומצם יחסית לזה שתקבלו מחברות הביטוח השונות (שלא תמיד מכיל התייחסות מפורשת לקורונה) וגם דמי ההשתתפות העצמית ותקרת סכום הכיסוי הרפואי בהתאם. לכן זהו ביטוח שלא בהכרח יתאים לכל סוג של נסיעה, אך אם אתם טסים לסופ"ש זוגי במיקונוס ולא צפויות לכם הרפתקאות מיוחדות מלבד בריכה ושמש טובה, אין כל סיבה שלא ליצור את הכיסוי הזה.

ביטוח נסיעות בקופות החולים

כן, גם הן מציעות ביטוח נסיעה לחו"ל לחברים באותה הקופה ומטבע הדברים מדובר בכיסוי רחב בהרבה מזה שמסופק דרך חברות האשראי. יחד עם זאת, גם כאן אין השוואה לתנאים והכיסויים בחברות הפרטיות, סכום הכיסוי המקסימלי נמוך וגם ההשתתפות העצמית. הפוליסות הללו אכן משתלמות מאוד לצרכנים, אך לא תמיד עומדות במבחן התועלת. כך למשל, מי שהמזוודה שלו נגנבה ורוצה לתבוע את הביטוח, יגלה שהיא תספק לו סכום נמוך למדי שלעתים לא מספק.

 

  • מה צריך להשוות בביטוח נסיעות לחו"ל?

בדקו בראש ובראשונה את הרחבות הקורונה שמתווספות לכיסוי הבסיסי, את סכום הכיסוי לכל מקרה רפואי או נזק/ אובדן רכוש, דרכי ההתקשרות עם חברת הביטוח ואת הפונקציות הדיגיטליות של כל חברה.

  • מה לשאול את חברת הביטוח לגבי קורונה?

הבהירו לאן אתם נוסעים ובדקו את הכיסוי המסופק במקרה של הארכת השהות עקב בידוד וכן את תנאי ביטול או קיצור הטיסה בשל בידוד או שינוי בהנחיות מדינת היעד. וודאו שכל הכיסוי הרפואי תקף גם למחלת הקורונה ובררו האם מגיעות לכם הטבות אם יש ברשותכם תו ירוק.

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)