Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום ראשון

|

28/04/2024

|

22:20

ביטוח טיסה לחו"ל

ביטוח טיסה לחול
זמן קריאה: 3 דקות

ביטוחים שנועדו לטיסות לחו"ל מספקים כיסוי שבחלקו אחיד ובחלקו משתנה בין חברות הביטוח. לאור הקורונה והנחיותיה המשתנות בארץ ובעולם, מדובר בכיסוי דינמי מאוד, שחשוב להכיר לגביו כמה וכמה דברים עקרוניים לפני שמחייגים ורוכשים אותו.

מה מכיל ביטוח טיסה לחו"ל?

ביטוח טיסה לחו"ל מכיל שני חלקים עיקריים:

  • רובד בסיסי – דומה במבנה שלו בכל החברות (למעט במחיר שתשלמו עליו בכל חברה)
  • הרחבות (כיסוי נוסף) – ניתן בהתאם לצורך של המבוטח וכרוך בתשלום נפרד

מה נכלל ברובד הבסיס?

ביטוח בריאות – החזר כספי (או מתן תשלום מראש) לכיסוי הוצאות רפואיות בחו"ל. הטיפולים מעבר לים יכולים להגיע לסכומים גבוהים במיוחד ולא כדאי שתשלמו אותם בעצמכם.

איתור וחילוץ – רכיב משמעותי וחשוב בכל ביטוח טיסה לחו"ל, שמתייחס למקרים של אובדן קשר או היקלעות למצב מורכב בלב השטח בהם דרוש כוח שיאתר ויחלץ אתכם למקום מבטחים או יעביר פצועים למתן טיפול רפואי.

צד ג' – ביטוח שמכסה מצב שבו המטייל המבוטח פגע באדם או ברכושו, בדרך כלל בתאונה החושפת אותו לתביעה.

מה נכלל בהרחבות בתוספת תשלום?

כיסוי לקיצור או ביטול הנסיעה – מתן החזר למקרים אלו מטעמים משפטיים, רפואיים או אישיים שנוגע למבוטח או לקרובי משפחתו מדרגה ראשונה.

ביטוח לפעילויות אתגריות – בטיולים רבים המטיילים משתתפים בפעילויות כמו רכיבה על אופניים, אומגה, שיט בסירה, פארק חבלים, צלילה ועוד. כדאי להבין מה מחשיבה חברת הביטוח כספורט אתגרי וליצור כיסוי לפעילויות המתאימות.

כבודה – החזר למקרה של גניבת תכולה או אובדן של מזוודה. שימו לב שהביטוח כולל את הטלפון הנייד, המטען והמחשב שלא תמיד נכללים ברשימה המבוטחת.

החמרת מצב רפואי קיים – אנשים עם רקע רפואי אינם מכוסים במקרה של בעיה כרונית או התקף שנשענים על המצב הנוכחי ולכן חברת הביטוח תצטרך לדעת מראש במה מדובר ולבטח ספציפית לאותו המצב.

איך להתנהל כדי שהביטוח יתייעל?

לפני שטסים, מוודאים שכל בני המשפחה מודעים לשמה של החברה המבטחת וכיצד ליצור קשר עם מוקד החרום שלה. הכניסו את המספרים המתאימים לזיכרון הסלולרי וקחו העתק מהפוליסה. אם נגרם נזק פיזי או שקיימת בעיה רפואית, ניתן ליצור קשר עם המבטחת דרכה יצרתם ביטוח טיסה לחול ולקבל הנחיות והכוונה. עשו זאת גם לגבי נזק או אובדן של ציוד ותכולה.

זכרו שיש מקרים כמו דוח משטרתי לגבי תאונה למשל, שמצריכים מכם מסמכים שונים על מנת לתבוע את הביטוח. כמו כן, יש לשמור קבלות ואסמכתאות של כל הוצאה שייתכן ונוגעת לביטוח, כולל הוצאות המלווים (שגם הם מכוסים בהוצאותיהם לא פעם במסגרת הפוליסות).

מתי מומלץ ליצור ביטוח טיסה לחול?

רוב הביטוחים ניתנים להפעלה ממרחק של 180 ימים לפני הנסיעה, אך רוב האנשים לא משתמשים בזה ונזכרים ליצור לעצמם ביטוח רק ברגע האחרון.

ומדוע זה בעייתי?

משום שבמצב כזה לא ניתן יהיה לכלול סעיפים חשובים מאוד כמו קיצור או ביטול הנסיעה וגם כדי שניתן יהיה לטוס בראש שקט מבלי לדאוג לסידורים הללו ברגע האחרון. בנוסף כדאי להשוות כל הצעה על ביטוח טיסה לחול מול מספר מבטחות נוספות, בייחוד אם אתם רוכשים הרחבות ספציפיות.

את הביטוח שיצרתם, ניתן לבטל ולקבל החזר מלא כל עוד הטיסה לא התרחשה ולא תבעתם.

ביטוח טיסה לחול
ביטוח טיסה לחול

ביטוח חינם דרך כרטיס האשראי: איך עושים את זה?

ביטוחי החינם שמשווקים בחברות כרטיסי האשראי לטסים לחו"ל, מתייחסים לביטוח שמאחוריו נמצאת חברת ביטוח רגילה ושניתן כהטבה למחזיקי כרטיס מסוים. ביטוחים אלו ניתנים לפרק זמן מוגבל של 5 ימים, בתנאים מעט שונים מהרגילים ולכן חשוב לעיין בהם היטב.

ביטוח טיסה לחו"ל מהסוג הזה יתאים בעיקר לטיולים קצרים ורגועים (סופ"ש בלונדון למשל) שיספיק להם ביטוח בסיסי. אם הכיסוי המסופק מתאים, בהחלט תוכלו לחסוך כך לטובת הטיול שלכם.

ביטוחי חו"ל בתקופת הקורונה

הטיסות לחו"ל בתקופת הקורונה מוסיפות עוד כמה תנאים והגבלות לנסיעה המיוחלת, שמצריכות מכם התאמה הרמטית יותר בביטוח.

את ביטוח הטיסה לחו"ל יש לרכוש לפי מדינת היעד ומומלץ גם לבדוק מה דורשת אותה מדינה בכניסה אליה מבחינת בדיקות ובידודים. רצוי לוודא שהפוליסה שרכשתם מכסה הוצאות רפואיות גם במקרה של תחלואה בקורונה ושתספק לכם את ההחזר המתאים עבור ביטול או קיצור הטיול עקב בידוד. חשוב לציין שחברות הביטוח לא מפצות בגין ביטול הנסיעה מרצונכם החופשי ולכן אם הופיעו סימפטומים, עליכם להציג בדיקות ואישורים על הבדיקות המאומתות לפי הספר.

  • מה קורה אם נתקעתי בחו"ל עקב הקורונה?

אם המדינה בה אתם שוהים סגרה את שעריה לכניסות וליציאות, או אם בעקבות חום או שיעול סירבו להעלות אתכם לטיסה, או שנאלצתם להיכנס לבידוד על תאריכי החזרה, חברת הביטוח תשלם סכום מסוים עבור כל לילה נוסף של שהות.

  • איך תובעים את הביטוח על אובדן של ציוד יקר?

וודאו שלחברת הביטוח יש אפליקציית נסיעות, דרכה ניתן לקבל פיצוי מיידי (בחלק מהמקרים) ולדווח על המקרה ולצרף טפסים ומסמכים מתאימים. ניתן גם לעקוב אחר התקדמות התביעה בקלות וללא המתנה ממושכת לנציגים.

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)