Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שלישי

|

14/05/2024

|

06:17

ביטוח כבודה לחו"ל – כל מה שצריך לדעת

ביטוח כבודה לחו״ל
זמן קריאה: 3 דקות

כיום כבר ברור לכולנו כי ממש לא מומלץ לטוס לחו"ל ללא כיסוי ביטוחי מתאים. אנו דואגים לכסות את ביטול הטיסה ולרכוש ביטוח רפואי מתאים, אך עדיין ישנו ביטוח אחד שלא כולם מודעים לחשיבותו – ביטוח כבודה לחו"ל. סוג זה של ביטוח מהווה את אחת מההרחבות החשובות ביותר בכיסוי הביטוחי בזמן השהייה בחו"ל, ומייד תבינו מהו בדיוק כולל ומדוע אסור לוותר עליו בשום אופן.

ביטוח כבודה לחו"ל – מהו כולל בדיוק?

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא – אתם יורדים מהמטוס שמחים ומרוגשים, מחכים לאסוף את המזוודה שלכם ולהתחיל בחופשה המפנקת, אך מהר מאוד אתם מגלים כי למזוודה אין שום זכר. אומנם מדובר בתרחיש נדיר יחסית, אך הוא עדיין יכול להתרחש. ביטוח כבודה אומנם לא ימנע את התסכול הגדול והכעס, אך הוא יכול למזער את הנזק לפחות מבחינה כספית. כשאתם רוכשים ביטוח כבודה לחו"ל אתם זוכים בשקט נפשי בכל הקשור למקרים הבאים:

  • נזק לכבודה – למשל, מצלמה דיגיטלית שנשברה בזמן הטיסה, מכשיר גילוח וכו'.
  • אובדן וגניבה של המזוודה – בין אם בסמוך לטיסה או במשך השהייה בחו"ל, ללא קשר לטיסות.
  • נזק למזוודות עצמן ולאמצעי הנעילה שלהן.

הביטוח עצמו מופעל בכל אחד מהמקרים שלעיל והוא כולל פיצוי שווה ערך לנזק שנגרם לכם. בנוסף רוב רובן של פוליסות ביטוח הכבודה כוללות סעיף שמופעל במקרים שבהם המזוודות מאחרות להגיע לנקודת האיסוף שלהן בשדה התעופה, בין אם בשל עיכובים בתהליך הפריקה של המזוודות ובין אם בשל שליחתן בטעות לשדה תעופה אחר.

ביטוח כבודה לחו"ל – הסעיפים שצריך לשים אליהם לב

לא כל ביטוחי הכבודה הינם שווי ערך ולכן עליכם לשים לב למספר סעיפים חשובים בעת רכישת הפוליסה:

  • תקרת פיצוי – כל פוליסה מוגבלת מבחינת גובה הפיצוי במקרה של תביעה. יש להבדיל בין פוליסה שבה הפיצוי הוא על סמך הצהרה שלכם על פירוט התכולה לבין פיצוי ללא הצהרה מוקדמת (במקרה זה, הפיצוי יהיה נמוך יותר בדרך כלל).
  • חובת הצהרה או פטור – כאמור, בחלק מהפוליסות אין הכרח להצהיר על פירוט התכולה טרם הטיסה.
  • מכשירים חשמליים – חלק מביטוחי הכבודה בחו"ל אינם מכסים נזקים שנגרמים למכשירי אלקטרוניקה כגון מצלמות דיגיטליות, טלפונים סלולריים וכו'. כן ניתן לכלול את הפריטים הללו בביטוח תוך כדי רכישת הרחבה ייעודית.
  • עם או ללא השתתפות עצמית – ביטוח כבודה לחו"ל עם השתתפות עצמית הינו בדרך כלל יקר יותר אך תקרת הפיצוי שלו גבוהה בהתאם. מסלולים ללא השתתפות עצמית מתאימים למי שטס לחו"ל עם תכולת כבודה שאינה יקרה מראש.

כל פוליסה חייבת לפרט גם לגבי מוצרים שאינם נכללים בכיסוי הביטוחי, כשבדרך כלל הכוונה היא לכסף מזומן, פנקסי שיקים, כרטיסי אשראי, כרטיסי כניסה לאטרקציות, דברי אומנות, מוצרי יופי, עישון ועוד. כמו כן, חשוב מאוד לדעת כי ביטוח כבודה לחו"ל אינו מכסה רשלנות של המבוטח. למשל, אם עולה בתחקיר כי מזוודה נעלמה כי השארתם אותה ללא השגחה באמצע שוק הומה אדם, הרי שזוהי עילה מוצדקת להתרשלות. הדבר נכון גם לגבי אמצעי נעילה שונים – גניבת חפץ יקר ערך שהושאר בתוך מזוודה שאינה נעולה מצביע על התרשלות.

כיצד תובעים את ביטוח הכבודה?

על מנת למצות את כל הזכויות בפוליסת ביטוח הכבודה, נדרשת הצהרת שלכם באשר למאורעות שהובילו להגשתה. במידה ועולות סתירות כלשהן, נשלח חוקר מטעם חברת הביטוח על מנת לוודא את אמיתות הדברים. לכן חשוב מאוד להציג את המסמכים הרלבנטיים שיכולים לסייע בהגשת התביעה. למשל, אם חפץ מסוים נגנב מכם בזמן שהייתכם בחו"ל, אל תשכחו לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. מסמכי התלונה ישמשו אתכם להוכחת הגניבה וקבלת הפיצוי המגיע לכם לפי סעיפי הפוליסה. במידה ויש לכם קבלות של מכשירים שנרכשו בחו"ל – שימרו עליהן עד הגיעכם ארצה. חשוב לבקש גם אישורים מחברת התעופה במקרה שמזוודות איחרו מלהגיע או שנשלחו למקום אחר.

השקעה כספית זעומה שתשתלם לכם מאוד

כמו שניתן להבין, הרבה דברים יכולים להשתבש מרגע שנכנסים לשדה התעופה בישראל ועד שחוזרים לארץ. לכן, על כל צרה שלא תבוא, חשוב לרכוש ביטוחים מתאימים, כולל ביטוח כבודה לחו"ל. אומנם לא בכל פוליסות הביטוח לנסיעה לחו"ל הוא נכלל באופן אוטומטי ולעיתים יש צורך בתוספת תשלום, אך ההשקעה בו מאוד מועטה (כ-10%) והתמורה פשוט אדירה. זו הדרך שלכם לצאת לחו"ל בראש שקט, לדעת שכל התכולה שלכם מבוטחת ושיש מי שיפצה אתכם בכל בעיה שתצוץ.

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)