Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שלישי

|

14/05/2024

|

01:44

איזה ביטוחים יש לי

איזה ביטוחים יש לי
זמן קריאה: 3 דקות

לא מעט אנשים שואלים את עצמם: איזה ביטוחים יש לי. מדובר על שאלה חשובה מאוד שכן, לא פעם לאנשים יכול להיות כפל ביטוחים והם אפילו לא ישימו לב לכך. לכן, כיום משרד האוצר השיק את הר הביטוח. מדובר על אתר שמספק מידע אודות פוליסות ביטוח שקיימות בכל חברות הביטוח וכל אזרח יכול לראות את התיק הביטוחי המלא שלו או של קרוב משפחה כלשהו שנפטר. באמצעות האתר החדש המדובר, כל אדם יכול לקבל את התשובה הטובה ביותר על השאלה איזה ביטוחים יש לי.

מהו הר הביטוח?

משרד האוצר השיק את הר הביטוח. מדובר על אתר אשר מאפשר לקבל מידע אודות פוליסות הביטוח שנמצאות בידי הציבור. באוצר מעריכים כי כיום קיימות בישראל כ30 מיליון פוליסות ביטוח אשר עליהם הציבור מוציא כ60 מיליארד שקלים מדי שנה. מדובר על אתר אשר יכול לחסוך לכל אדם מאות שקלים ואולי גם אלפי שקלים בשנה על פוליסות ביטוח כפולות.

כאמור, אחת השאלות שלא מעט ישראלים שואלים את עצמם היא: איזה ביטוחים יש לי? לא פעם אין באמת לאדם מושג כמה ביטוחים יש לו ואיזה סוג ביטוחים יש לו. לעיתים קרובות יש לו כפל ביטוחים בסוגי ביטוחים שונים והוא כלל לא מודע לכך. בדיוק בשביל אותם אנשים קיים כיום אתר הר הביטוח. האתר יכול להעניק לכל אדם את תמונת המצב המרוכזת של כל מוצרי הביטוח וכל חברות הביטוח. מכיוון שלא מעט אנשים כיום עושים ביטוחים שונים אצל חברות שונות, לא פעם כאמור נוצר מצב שיש לאדם מספר פוליסות זהות בחברות שונות והוא משלם לחינם על הפוליסות המדוברות.

כיצד משתמשים בהר הביטוח?

בכדי להיכנס לאתר, יש להירשם אליו קודם. ההרשמה תתבצע באמצעות מספר תעודת זהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. אם אינכם מסתדרים, תמיד תוכלו למצוא כיום מגוון סרטוני הדרכה העונים לשאלה איזה ביטוח יש לי ומדריכים כל אדם כיצד להיכנס להר הביטוח ואיך למצוא את כל הביטוחים שיש לו באתר.

סוגי פוליסות ביטוח שיוצגו בהר הביטוח הן:

ביטוח חובה- פוליסת ביטוח רכב חובה המכסה נזקי גוף של האדם או נזקי גוף של אנשים אחרים.

ביטוח רכב מקיף וצד ג- פוליסת ביטוח רכב אשר מכסה נזקים שנגרמו לרכב או למד שלישי כתוצאה מהרכב של הבוטח, בהתאם לכיסויים שנרכשו בפוליסה.

ביטוח מקיף לדירה- פוליסת ביטוח שמכסה נזקים שנגרמו למבנה דירה שבה אתם  מתגוררים או לתכולה של הדירה במידה והרחבתם את הביטוח המדובר.

ביטוח מקיף לבית עסק- מדובר על פוליסת ביטוח שמכסה נזקים שנגרמו לבית העסק או לתכולה שיש בו, בהתאם לכיסויים שנרכשו בפוליסה.

ביטוח בריאות- בין אם מדובר על ביטוח בריאות קבוצתי ובין אם מדובר על ביטוח בריאות פרטי הכולל בו ביטוח תאונות מאישיות, ניתוחים, השתלות, ייעוץ, בדיקות, ביטוח סיעודי, השתלות, עובדים זרים, מחלות קשות ושינים ועוד.

ביטוח עם חיסכון- פוליסת פרט שאינה חיסכון פנסיוני וכוללת בה כיסויים ביטוחיים למקרים של אבדן כושר עבודה או מוות.

ביטוח למקרה של מוות ללא חיסכון אשר מציעה למוטבי המבטחי שנפטר או ליורשים שלו את הסכום שנקבע בפוליסה. בסוג של הפוליסה המדוברת כלולות גם פוליסות ביטוח למקרה של מוות.

מה קורה אם מאתרים ביטוחים כפולים באתר?

אם שאלתם את עצמכם: איזה ביטוחים יש לי ובגין זאת נכנסתם לאתר הר הביטוח וגיליתם כי יש לכם ביטוחים כפולים, חשוב מאוד שלא למהר ולבטל את אחת הפוליסות. המידע באתר הר הביטוח הוא כללי בלבד ולא ניתן ללמוד מהאתר על ההרכב של הפוליסה. פוליסות ביטוח מתחלקות לשתיים ועל כן חשוב מאוד לברר האם באמת קיים כפל ביטוחי ובמה בדיוק מדובר.

אם אתם זקוקים לייעוץ אודות פוליסות הביטוח השונות שיש לכם וכפל ביטוחים, כיום תמיד תוכלו לבחור ביועצי ביטוח שיסייעו לכם. לא פעם כאשר מגלים ביטוחים כפולים לא תמיד יודעים איזה ביטוח כדאי לבטל ועל כן, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע שמבינים בתחום הביטוחים השונים. אנשי מקצוע מעין אלה ידעו כיצד לסייע לכם לבחון את החברות השונות שבהם אתם מבוטחים באותו הביטוח ובהתאם לכך, לבחור את הפוליסה המתאימה לכם ביותר בהתאם לכל הפרמטרים העומדים על הפרק.

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)