Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שלישי

|

14/05/2024

|

17:57

ביטוח רפואי לחו"ל – המידע שחשוב שתכירו

ביטוח רפואי לחו"ל
זמן קריאה: 3 דקות

כל עוד אנחנו נמצאים בתוך מדינת ישראל, ביטוחי הבריאות השונים שלנו מכסים אותנו מפני כל צרה שלא תבוא. תרופות, אשפוזים, העברה באמבולנס או חילוץ –  כל אלו מבוצעים בסבסוד מלא או כמעט מלא של המדינה וחברות הביטוח. כאשר אנו נמצאים בחו"ל, הביטוחים הללו אינם תקפים ויש צורך ברכישה של ביטוח רפואי מתאים. מי שלא ישכיל לרכוש פוליסת ביטוח רפואי לחו"ל עלול למצוא את עצמו בצרות צרורות במידה ויזדקק לטיפול רפואי בעת החופשה, מה שיסתכם בהוצאות כספיות עצומות. להלן כל המידע שחשוב שתכירו על סוג ביטוח זה.

ביטוח רפואי לחו"ל – למה הוא חשוב? ומה הוא כולל בדיוק?

שירותי רפואה הינם עניין לא זול כל מקום בו נהיה בעולם, כך שללא רכישה של פוליסת ביטוח רפואי לחו"ל, כל העלויות של הטיפול הרפואי, במידה ויידרש, יפלו על חשבוננו בצורה מלאה. סוג זה של ביטוח נועד להיות מופעל בכל מצב בו נדרשת התערבות רפואית – מתן תרופות, ביקור רופא, אשפוז בבית חולים עקב פציעה או התדרדרות מחלה, טיפול שיניים דחוף וחלילה, הטסת גופה בחזרה לישראל. יש לציין כי ביטוחים רפואיים שמיועדים למשך השהייה בחו"ל אינם מכסים כל בעיה רפואית ולא נועדו להוות אמצעי לטיפול וולונטרי במדינות אחרות. למשל, אדם שמעוניין לעבר השתלת שיניים בחו"ל אינו יכול להפעיל את הביטוח לשם כך. הביטוח גם אינו כולל שימוש בסל שירותים לאישה בהריון וטיפולים אסתטיים.

ביטוח רפואי לחו"ל – הרחבות וסעיפים שחשוב להכיר ולבדוק

במעמד החתימה על הסכם הפוליסה ישנה אפשרות להוסיף מספר כיסויים ביטוחיים שנועדו לאפשר לטוס לחו"ל בראש שקט הרבה יותר. מבין ההרחבות הנפוצות ניתן למצוא ביטוח כבודה לחו"ל, ביטוח ביטול טיסה (לרבות החזרי מלון והוצאות מפאת אבחנת קורונה), ביטוח מכשירי אלקטרוניקה (סמארטפון, לפטופ, מצלמות), ביטוח חבות כלפי צד שלישי (מופעל כאשר גורמים נזק לרכוש במשך השהייה בחו"ל, למשל בבית המלון), ביטוח חילוץ והצלה ועוד. מעבר להרחבות השונות, ישנם סעיפים שונים שחשוב לבדוק היטב על מנת לוודא כי הביטוח אכן מותאם ספציפית ועונה על כל הצרכים:

  • ספורט אתגרי – רוב הפוליסות הבסיסיות אינן מכסות אירועי ביטוח שנובעים מפאת ביצוע ספורט אתגרי בחו"ל, כך שאם אתם מתכננים לקפוץ באנג'י, לגלוש בשלג או לעשות רפטינג, עדכנו את חברת הביטוח מבעוד מועד. במידה ותיפצעו ללא דיווח מראש על השתתפות בפעילות אקסטרים, חברת הביטוח עשויה שלא לפצות אתכם.
  • התאמה למצב בריאותי – האם אתם סובלים ממחלות כרוניות שונות? כאלו שמעלות את הסיכוי כי תאושפזו בזמן השהייה בחו"ל? או שאולי אתם טסים לאחר שהתאוששתם מפציעה קשה? עדכנו את חברת הביטוח על כך ובדקו שאכן הפירוט מופיע בפוליסה.
  • תקרות הכיסוי – שימו לב גם לפירוט תקרות הכיסוי של הפוליסה עבור תרופות, ימי אשפוז, הטסה והעברה לאשפוז, חילוץ והצלה, כיסוי עבור הטסת מלווה ועוד. השוו את הסכומים שמופיעים בפוליסות השונות המוצעות לכם ובחרו את זאת שמציעה לכם את תקרת הכיסוי הגבוהה ביותר.

מה משפיע על מחיר הפוליסה?

ביטוח רפואי לחו"ל אינו נחשב מבין הביטוחים היקרים, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שפוטנציאל הכיסוי שלו מוערך במיליוני דולרים. העלות הבסיסית שלו מסתכמת במספר דולרים בודדים ליום, אך חשוב מאוד להיות מודעים לגורמים שמשפיעים על גובה התשלום היומי של הביטוח:

  • סיכוי לפציעות ואשפוזים – הפרמיה תהיה גבוהה יותר ככל שלמבוטח יש סיכוי רב יותר להיפצע, להשתמש בתרופות או להזדקק לשירות רפואי כלשהו. המחיר נקבע לא רק לפי הגיל (אצל מבוגרים המחיר יקר יותר) אלא גם לפי מצב רפואי, מקרי הריון, רצון להשתתף בספורט אתגרי ואקסטרים בחו"ל וכו'.
  • הרחבות – כל כיסוי ביטוחי נוסף מייקר את הפוליסה. עליכם לוודא כי לא "דחפו" לכם כיסויים שבהם אינכם מעוניינים, כגון ביטוח ביטול השכרת רכב שכור, אם אינכם מתכוונים לשכור רכב בחו"ל וכו'.
  • יעד – ישנן מדינות שבהן השירות הרפואי הינו יקר בהרבה בהשוואה לאחרות. יעדים שכאלו כוללים פרמיית ביטוח גבוהה יותר.

הפעלת הפוליסה בחו"ל

במצב שבו מתרחש אירוע שמצריך את הפעלת הביטוח, עליכם לדעת כי יש מי שיוכל להכווין אתכם 24 שעות ביממה כיצד לעשות זאת. ישנן חברות ביטוח שמציעות שירותים מתקדמים בכל מה שקשור להפעלת הפוליסה בחו"ל, לא רק בשיחה טלפונית אלא גם דרך הוואטסאפ, עם אפשרות להגשת תביעה אונליין דרך אתר החברה או אפליקציה וקבלת כספים ראשוניים כבר אחר מספר שעות בודדות וללא עיכובים מיותרים. בשורה התחתונה, עליכם לבצע סקר שוק מעמיק ולבחור לרכוש ביטוח רפואי לחו"ל רק מחברה שבאמת עושה את הכל לטובת לקוחותיה, הן מבחינת השירות והן מבחינת המחיר והכיסוי הביטוחי.

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)