Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שלישי

|

14/05/2024

|

18:15

אילו ביטוחים חשוב שיהיו לנו?

אילו ביטוחים חשוב שיהיו לנו?
זמן קריאה: 3 דקות

החשיבות של רכישת ביטוחים ידועה לכל אחד ואחת מאיתנו. עסקאות אלו מהוות ערובה לכך שהוצאות גדולות מאוד לא יפלו על כתפינו במקרה של נזקים או אסונות למיניהם, מה שעלול לגרום לנו לנפילה כלכלית שממנה אין מוצא. קיים מספר רב של פוליסות ביטוח שניתן לרכוש, חלקן אופציונאליות ועל חלקן פשוט אסור לוותר. להלן סקירה של סוגי הביטוחים החשובים ביותר.

ביטוח חיים

אחד מהביטוחים החשובים ביותר בחייו של אדם קשור דווקא ללכתו מהעולם. זהו ביטוח החיים שקרוי גם ביטוח ריסק. ביטוח זה מופעל ברגע שאדם נפטר ומביא לשחרור של כספים רבים לטובת יורשיו החוקיים או המוטבים שנרשמו בפוליסה. ככל שהמבוטח בוחר לשלם פרמיה חודשית גבוהה יותר, כך גם גובה הכספים במקרה של פטירה יהיה גדול יותר. סכום הפרמיה שיידרש משתנה  בהתאם לאורח חייו של המבוטח (למשל, מעשן או לא) והגיל שלו.

חלקנו נהנים מביטוח חינם על חשבון המעסיק (בדרך כלל על סכומים נמוכים) וכאשר קיימת משכנתא, ישנה חובה גם ברכישת ביטוח חיים שנועד לכסות את היקף ההלוואה במקרה של מות משלם המשכנתא. יש לציין כי ביטוח חיים הוא אינו אפיק של חיסכון והוא מופעל רק במקרה פטירה, בדרך כלל עד לגיל 67 בלבד (ישנן הרחבות).

ביטוח בריאות

כעת ניגע בסוג הביטוח שאמור לעזור לנו מאוד בהיותנו בחיים – ביטוח הבריאות. זה נכון שלכולנו יש את ביטוח הבריאות של קופת החולים, אך גם אלה המורחבים ביותר, לא באמת מכסים את הכל. לכן חשוב לרכוש ביטוח בריאות פרטי שנועד לכסות את כל מה שנדרש בעת מחלות קשות ומצבים רפואיים שונים. ביטוחים אלו מכסים את כל מה שקופות החולים לא יספקו עבורנו בעת הצורך – ניתוחים בחו"ל, השתלות, תרופות שאינן בסל התרופות, בדיקות גנטיות ועוד. כלל הטיפולים הללו מסתכמים במאות, אלפי ולעיתים אף מיליוני שקלים, כך שתוספת פרמיה חודשית שולית של עשרות שקלים בהחלט מצדיקה זאת.

כדאי מאוד להתייעץ עם סוכן ביטוח על מנת לוודא שרכישת ביטוח הבריאות אכן כוללת אלמנטים שאינם כבר מכוסים בפוליסת הביטוח של קופת החולים. חשוב גם לוודא כי הפוליסה כוללת סעיף של פיצוי במידה ופרוצדורה מסוימת מבוצעת בסופו של דבר דרך קופת החולים, שכן במקרה שכזה מקבלים את הסכום ישירות לחשבון הבנק.

ביטוח סיעודי

אף אחד מאיתנו אינו יודע מה יוליד יום. תאונה או אירוע רפואי כלשהו והנה, כל אחד מאיתנו עשוי להיות תלוי בעזרתו של אדם אחר. ללא ביטוחים מתאימים לא ניתן יהיה לשלם על ההוצאות וכל המשפחה תקרוס כלכלית בתוך זמן קצר ביותר. ביטוח סיעודי נועד לעזור לנו להשתקם או לפחות לשמור על איכות חיים ראויה. הביטוח הסיעודי מופעל כאשר מוכח שהאדם אינו יכול לבצע ב- 100% 3 מתוך 5 פעולות משגרת החיים (אכילה, רחצה, לבישת בגדים וכו') וחברת הביטוח מצידה תפצה אותו בכספים או תשפה את הטיפול הסיעודי. חשוב מאוד לרכוש ביטוח סיעודי כמה שיותר ארוך טווח (לפחות 5 שנים ועד "לכל החיים") וזאת משום שמצבים סיעודיים, שבעבר היו מסתיימים במוות בטרם עת, עשויים כיום להימשך שנים רבות בזכות התפתחות הרפואה ולעלות יותר מ- 10,000 שקלים בכל חודש.

ביטוח רכב – ביטוח חובה ועוד 2 ביטוחים נוספים

הנסיעה שלנו ברכב מלווה תמיד בסיכון לתאונות. הדבר עלול להסתכם בנזקים אדירים לרכוש, בפציעות בדרגות חומרה שונות ואף במוות. לשם כך קיים ביטוח הרכב, שנחלק ל- 3 חלקים:

  1. ביטוח החובה – כל בעל רכב מחויב בביטוח זה והוא נועד לכסות נזקי גוף.
  2. ביטוח צד ג' – ביטוח שמכסה נזק שנגרם לרכב שעימו היינו מעורבים בתאונה או נזק לכל רכוש אחר (עמודי תאורה, תמרורים, גינות נוי וכו').
  3. ביטוח מקיף – מכסה בנוסף גם את הנזק שנגרם לרכבו של המבוטח.

הביטוח המקיף עשוי לכלול גם הרחבות ותוספות כגון ביטוח כיסוי משפטי, ביטוח שמשות, ביטול השתתפות עצמית ועוד.

ביטוח דירה

ונסיים בסוג ביטוח נוסף שמכסה את העסקה הכי יקרה שלנו בחיים – ביטוח דירה. ישנם מספר סוגי ביטוחים הקשורים בכך. אם לקחנו משכנתא, נהיה מחויבים בביטוח מבנה, כך שאם משהו יפגע בדירה, הבנק ידע שנוכל לעמוד בהוצאות החזרת התשלומים. אם אין לנו משכנתא, ביטוח המבנה יעמוד לשירותנו בכל מקרה של נזק לדירה, על כל מה שנחשב כמותקן בה בדרך קבע – הקירות, משקופים, ריצוף, צנרת, תשתית חשמל, דוד השמש וכו'. למשל, במידה ויש נזילה בצינור מתחת למרצפות, כל שיש לעשות הוא להזמין את השירות מחברת הביטוח ולשלם רק השתתפות עצמית, ולא להסתבך עם הוצאות כבדות. ביטוח המבנה מכסה גם במקרה של אסונות טבע ומשקף את שווי הקמת המבנה בחזרה. ניתן להוסיף לביטוח המבנה גם ביטוח תכולה, לכל מקרה בו יגנבו מהבית חפצים שונים. זוהי הדרך להיות מכוסים מכל הכיוונים.

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)