Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

יום יום שלישי

|

14/05/2024

|

16:01

איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב? המדריך שיעשה לכם סדר

איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב
זמן קריאה: 3 דקות

כבעלי רכב עליכם לדעת כי ישנם מספר סוגי ביטוחים שחשוב שיהיו לכם. סוגי הביטוחים הללו מתחלקים לביטוחי חובה ורשות והם אמורים להגן עליכם בכל צרה שלא תבוא על הכביש. איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב ומהם דגשי הרכישה שלהם? מייד תבינו.

ביטוח חובה

כל רכב שעולה על הכביש חייב להיות מבוטח בביטוח חובה, אחרת מדובר בעבירה פלילית חמורה. ביטוח זה נועד לכסות פגיעות גוף של כל אדם המעורב בתאונה עם הרכב , מה שעלול להגיע לכדי תביעות שמסתכמות במאות אלפי ואף מיליוני שקלים. המדינה קבעה רף עליון לגובה ביטוח החובה כך שהכיסוי הביטוחי זהה אצל כל החברות. ההבדל הוא במחיר הביטוח וההרחבות השונות שלו, כשעליכם למצוא את הכיסוי הרחב ביותר במחיר הזול ביותר. שימו לב שניתן להתאים אישית את ביטוח החובה, מה שיכול להפחית בעלויות, כגון הצהרה על גיל הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב, נהג יחיד מול כל נהג וכו'.

ביטוחי רשות

כשתשאלו את סוכן הביטוח שלכם איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב, הוא ימליץ לכם בדרך כלל גם על שני ביטוחי רשות – ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ביטוחים אלו אמורים להעניק לכם שקט נפשי רב יותר ומומלץ שלא לוותר עליהם.

ביטוח צד ג'

בעוד ביטוח החובה מכסה נזקי גוף, ביטוח צד ג' מהווה ביטוח רכוש. הוא נועד לכסות נזקים שיכולים להיגרם לכל רכוש שנפגע בתאונה עימכם ובעיקר לכלי רכב. כלומר, במידה ותהיה תאונה, לא הרכב שלכם הוא זה שיהיה מבוטח, אלא רכושו של אדם אחר. מסיבה זו ביטוח צד ג' מתאים כאשר הרכב המבוטח הינו ישן או שערכו אינו רב, כך שאין הצדקה לרכוש ביטוח נרחב יותר. ברכישת ביטוח צד ג' חשוב מאוד לשים לב למספר פרמטרים כגון גובה ההשתתפות העצמית ומקסימום הכיסוי במקרה של תאונה. גובה הפרמיה החודשית של ביטוח צד ג' הינו קטן ונע בין עשרות למאות שקלים בלבד, כך שהוא תמיד משתלם. לעולם אל תסתפקו רק בביטוח חובה!

ביטוח מקיף

אם שאלתם את עצמם איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב על מנת להיות מכוסים לחלוטין, הרי שהתשובה חייבת לכלול גם ביטוח מקיף. ביטוח זה כולל בתוכו את ביטוח צד ג' שהזכרנו, בנוסף למעטפת שלמה של כיסויים שעוזרת לכם לשמור על הכסף בכיס בכל מקרה של תאונה. הביטוח המקיף מכסה כל נזק שיגרם לרכב שלכם, שירותי גרירה, כיסוי הוצאות משפט, כיסוי במקרה של גניבת הרכב ופיצוי במקרה של "טוטאל לוס". ניתן להוסיף לפרמיית הביטוח המקיף שירותים נוספים כגון רכב חלופי במקרה של תאונה או גניבת הרכב, כיסוי נזק לפנסים ואפילו למראות צד.

גם במקרה זה יש  לשים לב לגובה ההשתתפות העצמית ומקסימום גובה הכיסוי (לרכב המבוטח, לצד ג', להוצאות משפטיות ועוד) ולוודא האם ניתן לטפל ברכב המבוטח בכל מוסך או רק במוסכי הסדר, שמפורטים בפוליסה. העלות של פוליסת הביטוח נקבעת לפי שיקולים שונים (הכיסויים שפורטו לעיל) אך גם לוקחת בחשבון את מין הנהג, סוג, דגם ושנתון הרכב, קיומן של מערכות הגנה, היסטוריית תביעות ביטוח ועוד (עד לרמת קילומטראז' צפוי במהלך השנה).

איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב – כך תבחרו בחוכמה

כיצד תדעו לבחור את פוליסת ביטוח הרכב הכי משתלמת עבורכם? ובכן, הדבר יכול להיעשות במספר דרכים:

  • אתרי השוואת ביטוחים – ישנם מספר אתרים שכאלו ברחבי הרשת ותוכלו למצוא בהם הצעות ביטוח לרכב מטעם חברות הביטוח הגדולות ולבצע השוואה ביניהן מבחינת כיסוי ומחירים. היתרון – רכישה מהירה, לפעמים מיידית, באתר האינטרנט עצמו. החיסרון – היעדר התאמה אישית.
  • דרך חברות הביטוח עצמן – ניתן גם לפנות אל חברות הביטוח ישירות ולרכוש כיסוי ביטוחי מתאים. היתרון הוא שיחה אישית עם נציג המכירות ויכולת התאמה אישית, אך החיסרון הוא שיש לפנות אל כל חברת ביטוח בנפרד על מנת לבצע את ההשוואה.
  • דרך סוכן ביטוח – סוכנים עובדים מול מגוון חברות ביטוח ומסוגלים להשיג לכם עסקאות משתלמות, תוך כדי התאמה אישית מלאה לצרכים. זוהי דרך מומלצת שרבים מעדיפים. זכרו כי אין הכרח לרכוש פוליסות ביטוח חובה, צד ג' ומקיף דרך אותה חברה, כך שסוכן הביטוח יכול לאתר עבורכם הצעה משולבת משתלמת למדי, שתכלול בהתאמה אישית את הסעיפים הנדרשים עבורכם והנחות משמעותיות שנגזרות מהמאפיינים האישיים שלכם, היסטוריית התביעות וכל התנאים שפורט לעיל.

כעת כשאתם יודעים איזה ביטוחים צריך לעשות לרכב, אנחנו בטוחים שתקבלו החלטה נכונה ומושכלת בעניין.  סעו בזהירות!

חזור לחלק מסוים בעמוד זה:
אולי יעניין אותך
הקורונה בישראל
[covid-widget type="country-card" country="Israel" bgcolor="#2b2e3e" title="" labelglobal="" labelcases="מקרים" labeldeaths="מתים" labelrecovered="החלימו" labelactive="חולים כרגע" labelcritical="במצב קשה" labelcasesperm="מקרים למיליון"ימו"]

תודה!

ניצור איתך קשר ממש בקרוב :)